tiistai 13. marraskuuta 2012

Töitä ympäri päivän

Mua vähän väsyttää... Olen ollut käytännössä töissä koko ajan heräämisestä asti, lukuun ottamatta pientä tunnin pätkää illalla. Lisäksi mua on nyt pari päivää vaivannut paha inspiraation puute tehdä yhtään mitään. Kaikkein vähiten kirjoittaa, joku on ehkä huomannutkin. Tai väärin sanottu, kirjoittaa mun päivistä. Sen sijaan haluaisin jo kirjoittaa kaikki joulukalenterin tekstit valmiiksi, mulla on kohta ideat valmiina joka päivälle. Joten sitä kannattaa odottaa ;)

Mutta takaisin tähän päivään. Aamulla laitoin Oscarin kouluun ja jäin sitten Jacobin kanssa kotiin, se on edelleen kipeänä. Tunnin verran sain olla rauhassa, mutta sen jälkeen ensin siivottiin Jacobin huone ja sen jälkeen pelattiin pöytälätkää (onko se sen nimi, sellainen muovikaukalo, jossa pelaajat liikkuu tikkujen päissä). Täytyy kyllä sanoa, että oli harvinaisen hauskaa. Meillä ei koskaan ole sellaista ollut, joten en ole lapsena päässyt sitä pelaamaan. Nyt pääsin ja voitin sitten muuten 3-1 ;) Aloittelijan tuuria selvästi. Ja muuten, Suomessahan ne on aina Suomi-Ruotsi. Täällä peli on Ruotsi-Norja, mä tietysti pelasin Ruotsilla.

Kävin sitten siivoamassa tallin, farmor haki Oscarin ja sen jälkeen molemmat pojat lähti kartanolle ja mulla oli tunnin rauha. Kuinka ihanaa, osaa arvostaa niitä pieniäkin hetkiä, kun ensin on pitkään koko ajan kiinni. Toki eilen olin paljon itseksenikin, mutta kuitenkin piti koko ajan olla valmis tekemään jotain. Nyt kuuntelin joululauluja ja rentouduin. Sen jälkeen hain pojat ja tein ruuan, nyt lapsukaiset on nukkumassa ja mulla on päivän toinen vapaa hetki.

Farfar muuten sanoi, että ensi viikolla voin ratsastaa Lantanilla joka päivä, joten siitä tuleekin sitten kiva viikko. Tällä viikolla tuskin pääsen kertaakaan hevosen selkään, koska ratsastuskoululla on teoriaviikko ja Jens ja Cissi on viikonlopun pois, eli olen silloinkin lasten kanssa. Mutta onneksi viime viikolla oli ratsastusta sitten senkin edestä. Ja ehkä on hyvä, että vähän saa pudotusta maanpinnalle ratsastusmäärissäkin, koska en yhtään tiedä, miten paljon pääsen Suomessa hevosen selkään. Jonkin verran joo, mutta kerran vai kaksi viikossa, sitä en tiedä.

Yritin muuten ottaa teille tänään kuvia ihan kameralla, mutta ulkona kamera jostain syystä alkoi kiukutella, eikä suostunut tekemään mitään. En tosiaan tiedä mikä ongelma sillä oli. Todennäköisesti patterit oli loppu, koska niiden vaihtamisen jälkeen se taas toimi. Mutta ei se yleensä pattereiden loppumista noin näytä, niin että en tosiaan tiedä. Olisin saanut tosi kivoja kuvia, koska aamulla maa oli kuurassa ja ilma oli kirkas. Mutta ei väkisin, yritetään huomenna uudestaan.

... ihan varmasti on!
Kaapissa on hiiri ...






















Ralli muuten rakastaa jahdata hiiriä ja tallissa se aina kaivelee niitä kaikista koloista. Tänään talliin jopa tuli hiiri ja mäkin näin sen. Hiiri pääsi kuitenkin karkuun, koska Ralli ei tajunnut, että se voi kääntyä ympäri ja juosta pois.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti