maanantai 8. lokakuuta 2012

Syksyn tullen sieniä kasvaa karhukankahalla

Tänään ei sitten ollut aikaa laiskotella. Cissi ja lapset tuli myöhään kotiin eilen, mikä tarkotti meille pitkiä aamu-unia. No kaikille muille paitsi Cissille, joka lähti jo seiskalta tallille. Ratsastuskoululla oli kisat. Me muut heräiltiin sitten yhdeksän jälkeen ja kömmittiin aamupalalle, jonka jälkeen Jens lähti töihin ja mä jäin lasten kanssa yksin.

Pojat oli yllättävän nätisti siihen nähden, että ne oli varmaan aika väsyneitä. Mitä nyt Oscar sai kunnon ininäkohtauksen aina, kun piti tehdä jotain mitä hän ei halunnut. Kuten vaikka laittaa takki päälle. Jacob leikkasi aamupäivällä nurmikkoa ja mä leikin Oscarin ja Rallyn kanssa pihalla. Laitoin lounaan ja Jens tuli myös syömään. Sen jälkeen lapset lähti isovanhemmille ja mä jäin kotiin. Oli ihana saada hetki rauhaa, mutta en mä kuitenkaan voinut mennä mihinkään, koska pojat saattoi tulla millon tahansa takaisin.

Oscar tulikin tunniksi kotiin ja pelattiin paria lautapeliä. Näiden peleissä on toistaiseksi ollut kaikissa suomenkielisetkin ohjeet. Joten helppoa. Oon sitten ensin lukenut suomeksi ne säännöt ja sitten kun on pitänyt lapsille selittää, käyttänyt sitä ruotsinkielistä apuna. Aika näppärä tapa opetella kieltä.

Illan taas istuskelin huoneessa ja tein kaikkea tosi hyödyllistä, kuten katoin YouTubesta videoita, korjasin vähän vaatteita, totesin että huone pitäisi siivota ja pelasin pasianssia. Ei kellään olisi ideoita johonkin ruotsinkieliseen YouTubessa? Nyt katon vaan englanniksi videoita ja sitten oon pulassa kun pitää alkaa puhua ruotsia. Oon kuunnellu Basshunteria ja Kentiä, mutta ne alkaa vähän kyllästyttää... Pitäis varmaan ettiä joku Peppi Pitkätossu tai joku ruotsiksi...

Illalla pojat tuli kotiin ja tajusin jossain vaiheessa, että kello on ihan sairaan paljon, Jens eikä Cissi ole kotona eli mun pitäisi keksiä jotain ruokaa. Mitään ohjeita ei ollut, joten tyydyin paistamaan munia ja nakkeja. Upposi ainakin lapsiin. Farmor toi sitten ihanan näköisiä pihvejä ja paistettuja omenia, mutta en jaksanut niitä syödä, kun söin lasten kanssa. Ehkä jotain olisi huomiseksi lounaaksi jäljellä.

Että sellainen päivä tänään. Sain pari kivaa taidekuvaa illalla kun aurinko laski punaisena, mutta käydään taas koneen kanssa keskustelua siitä, ladataanko kuvia, joten saatte ne ehkä huomenna kun jaksan päivällä alkaa selvittää tämän kertaista ongelmaa. Mun USB-piuha kyllä tuli, mutta jostain syystä kone ei nyt hyväksy puhelinta. Tai Kies ei reagoi siihen ja mun ylihysteerinen virustorjunta on ilmeisesti poistanut myös Zunen... Mutta en jaksa nyt alkaa selvittää kaikkia koneen syvimpiä saloja, joten odottakoon aamuun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti