maanantai 8. lokakuuta 2012

Mörrimöykky se sateessa istuu kärpässienen alla

Täällä on ollut tänään ihan tosi nätti ilma. Eilinen punainen auringonlasku siis oli oikeassa.

Oon nyt melkein koko iltapäivän yrittänyt saada erinäisiä asioita mun koneessa toimimaan, onneksi saa apua Suomesta. Mun täytyy varmaan harkita jotain muuta alaa, kuin tota tekniikkaa, kun en saa edes yhden tietokoneen sielunelämästä selvää. Joka tapauksessa mun tämän päiväiset ongelmat on vähän vakavampia kuin yhden puhelimen ja koneen välisen yhteyden löytyminen, joten en ole siihen vielä niin paljoa perehtynyt. Lataan nyt noita kuvia sitten FB:n kautta edelleen. Jos puhelin suostuisi sitten yhteistyöhön myös. Mä ja tekniikka ei selvästi tulla toimeen keskenämme...

Rally osaa löytää pehmeät nukkumapaikat.

Mutta tänään oon ollut oikein ahkera. Lähdin tallille jo aamusta Cissin kanssa. Alotettiin juoksuttamalla Skarlet. Sillä on siis selässä joku ongelma, eikä sillä voi ratsastaa ja nyt se on lähdössä takaisin myyjälle. Cissille tulee sitten uusi hevonen. Mutta Skarletia pitää ennen sitä liikuttaa, koska se on nyt vaan ollut laitumella. Joten luvassa on laukkaohjelma: joka toinen päivä liinassa alkukäyntien ja pienen ravipätkän jälkeen laukkaa. Ensin kolme minuuttia vasemmalle, sitten minuutin lepo, kolme minuuttia oikealle, minuutin lepo, kolme vasemmalle, lepo, kolme oikealle, lepo ja vielä kerran vasen ja oikea. Joka kerta laukkaa pyydetään vähän enemmän. Eli intervallitreeniä. Cissi eka juoksutti ekat laukat Skarletia itse. Tamma oli aavistuksen virtaisia ja viipotti liinassa menemään. Sitten mä sain kunnian jatkaa ja Cissi totes parin kierroksen jälkeen, että saan sen juoksutettua itse ja lähti sisään. Mä sitten lopetin treenin ja tästä eteenpäin mulla on siis joka toinen päivä juoksutettava noiden varsojen taluttelun lisäksi.


Tänään meidän piti myös laittaa vihdoin ne loimivyöt varsoille, mutta Cissi joutui lähtemään tietokoneasioissa johonkin (ehkä se onkin tää talo?) ja mä jäin sitten siivoamaan tallia. Siihen meni tänään ihan sairaan kauan, koska tein sitä kaikessa rauhassa. Ja lisäksi noi hevoset on likaisia... Voiko hevosta opettaa siistimmäksi? Tulisi tarpeeseen. Lantan on ainoa, joka on siisti, muut karsinat on aina märkiä kokonaan. Ja nyt ymmärrän, miksi turvetta kehutaan hajujen hallinnassa. Jestas noista olkikarsinoista lähtee hirveä haju, kun niitä kääntää. Nää siis haluaa et noi boksit käännetään pari kolme kertaa viikossa. Ja se ammoniakin löyhkä on tainnuttava... Todellakaan olki ei ole paras vaihtoehto siihen. Patjassa se toimii, mutta jos ei halua patjaa, niin joku muu on kyllä parempi. Mutta ymmärrän kyllä että ne käännetään, koska noita ei saa tyhjennettyä mitenkään muuten kuin käsipelillä, joten ne patjatkin saa sitten joku nostella ulos. Joten niitä pidetään vaan talvella.

Jacksonin karsina siivouksen jälkeen. Pienempi kasa on puhdasta olkea, suurempi
odottaa pääsyä kottareihin.

No varsoilla on sitten viiden vapari putkeen, huomenna on pakko tehdä jotain. Muuten ne unohtaa kaiken. Ja hei ylihuomenna pääsen taas ratsastamaan. Miten niin kuin pieni ponityttö odottamassa tuntiaan? Ehkä se on vaan tää paikka, jossa kukaan ei oikeasti odota multa mitään, jossa voin vaan ratsastaa ja pitää hauskaa. En tiedä. En tarkota, että haluaisin ikuisesti ratsastaa näin, mutta varmasti tekee Irlannin jälkeen ihan hyvää taas muistella, miksi mä oikeastaan ratsastan. Sitten kun palaan Suomeen, voin alkaa taas panostaa kehitykseen toisella tavalla.

Muuten tää päivä on ollut tosi normaali, lapset lähti kouluun aamulla, hain ne iltapäivällä ja tein Jacobin kanssa läksyt. Se mikä täällä on muuten hassua, on että nää saa läksyt koko viikoksi ja kotiväen tehtävä on sitten jakaa ne päivittäin. Toisaalta hyvä varmasti, jos esim. on jonain iltana harrastus. Mutta toisaalta tosi hassua, kun oon tottunu toisenlaiseen. No, puolensa kaikessa.

Nyt illalla vielä voisin siivota tätä mun järkyttävää kaaosta... Ja ehkä kokeilla saisinko tehtyä yhteistyötä koneen kanssa sen verran, että saisin kuvat puhelimelta koneelle ilman Facea...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti