torstai 21. kesäkuuta 2012

Alkusanat

Hei ja tervetuloa seuraamaan elämääni hevosten parissa. Seuraavaksi kuukaudeksi hoitohevoseni tulee minulle ylläpitoon ja kertoilen päivittäisistä touhuistamme. Hevonen ja talli ovat ennestään tuttuja, joten aavistus on siitä, mitä tuleman pitää.

Pääosissa tämän kuukauden ovat minä ja Simppa. Itse olen 20-vuotias opiskelija Helsingistä. Hevostaustaa on yhdentoista vuoden ajalta ja niihin vuosiin mahtuu kaikenlaista. Nykyisin hoitohevosia löytyy melkein enemmän kuin on järkevää ja ratsastuksessa on tavoitteena ensin alue ja myöhemmin kansalliset esteradat.

Kuukauden päätähti on kahdeksan vuotias saksalaisruuna Simppa. Päivätyönään se tekee tunteja ja tulee nyt viettämään kesälomaa minulle. Simppa on enemmän este- kuin kouluhevonen, mutta koulupuolellakin on kyllä annettavaa. Luonteeltaan se on kovin lapsi, vähän arka ja hieman höpsö, mutta äärettömän ystävällinen ja sosiaalinen. Simpan ja minun yhteinen tarina alkoi reilu vuosi sitten, kun se muutti tuntihevoseksi.

Tänään luvassa on pakkausta, tarkistusta, pakkausta ja tarkistusta, sillä huomenna alkaa kesän paras kuukausi. Muutto on edessä huomenna tai ylihuomenna (koko talli tyhjenee hevosista) ja vähän alkaa jo jännittää, vaikka ei kai tässä mitään jännitettävää pitäisi olla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti